woensdag 8 januari 2014

M'n kop in de krant!

 

Als dit geen goed begin is van het nieuwe jaar!

 
Maar hoe was dit nou gekomen......
 
 
In februari vorig jaar had ik voor Loes haar verjaardag, een Wecycle feestje georganiseerd.
 

 
Van plastic tasjes had ik zakjes genaaid, waar de uitnodiging in ging.
De sluiting was een melkdop met de naam van het vriendinnetje erop.
 
Voor het feestje hadden we iedereen opgetrommeld om plastic afval voor ons te sparen.
Grappig om te zien, dat wat iedereen altijd als afval ziet, nu ineens bruikbaar wordt.
 
 
Alleen van de kleuren en vormen van al dat plastic werd ik al blij.
 
We hebben alles schoongemaakt en Loes heeft alles gesorteerd, want daar houdt ze zo van, behalve op haar eigen kamer  ;-)
 
Nu mochten de aanwezige meiden van al dit moois een dier of ander wezen maken.
Nou dat lukte wel, ze waren niet meer te stoppen, terwijl ik tussen de bedrijven door, ook nog een uitstapje naar een dichtbij gelegen 2ehands winkel had gepland!
 
Toch losgerukt van hun project konden ze buiten, op weg naar de winkel, even een frisse neus halen. Daar aangekomen mochten ze voor 0,50 eurocent iets uitzoeken om, terug op het honk, weer aan hun project toe te voegen
 
Zie hier wat resultaten.....

Wat was ik trots op die meiden.



Maar goed, om nu terug te komen op de fotowedstrijd.
Na deze verjaardag stond er dus een oproep in de krant om een foto in te sturen met wat je allemaal met afval kan doen.
 Na wat aandringen van een enthousiaste buurvrouw uiteindelijk deze foto ingestuurd en bijbehorende verhaal.
 
  
 



 Met als resultaat dat ik ergens half december (was het al weer helemaal vergeten!) een mailtje kreeg, dat ik had gewonnen!

Je moet er even voor met je kop in de krant, maar dan krijg je ook de wethouder bij je thuis, prachtige bloemen en een nieuwe camera.


 
 

2 opmerkingen:

confetti lab zei

Wat een krantenkop :) Gaaf en gefeliciteerd! Super stoer!

confetti lab zei

ik was nog even vergeten te zeggen dat de plastic resultaten ook leuk vind en inderdaad alleen van de kleurtjes word je al blij.

Een reactie posten