woensdag 9 oktober 2013

Venetië

Afgelopen weekend, ben ik samen met mijn zus, naar Venetië geweest.
Dit jaar zijn we beiden geslaagd voor onze opleiding en hadden we onszelf (met sponsoring) een reisje Venetië cadeau gegeven. Tot eind november is daar nog de Kunst Biënnale te bewonderen en we waren nog nooit in Venetië geweest, dus .........

De Biënnale was bijzonder maar ook wel heel veel. De stad was echt heel bijzonder. Het is eigenlijk een soort doolhof met veel smalle straatjes, water en bruggen. In de stad is geen verkeer, zoals auto's fietsen of brommers te verkennen. Daar in tegen is het een drukte van belang op het water. Taxi-boten, gondels, bevoorradingsboten en de 'bootbus'. De 'bootbus' zoals wij het noemde, is een grote boot die langs de verschillende drijvende haltes vaart en waarmee wij ons dus door de stad hebben verplaatst.

Hierbij zal ik een kleine impressie van de stad geven en met alle kunst die we hebben gezien, zal ik jullie niet vermoeien.

De Rialto brug
 
 
Water beeld
 
'Straat' beeld
 
 
Gondels
 
 
San Marco en duiven op het plein
 
 
Het was een heel leuk en bijzonder weekend, zo samen met mijn zus.
 
 


1 opmerking:

confetti lab zei

Oooooh Venetië is zo mooi! Vooral 's avonds als het wat rustiger is met toeristen :)

Een reactie posten