zondag 27 oktober 2013

Opdracht

Afgelopen jaar heb ik mijn opleiding, Creatieve handvaardigheid, afgerond. 2 Jaar lang verplicht dingen maken, wat een feest! Met hout, metaal, papier, klei en kosteloos materiaal lekker experimenteren en leuke/mooie dingen maken.
Af en toe zal ik wat werk laten zien op deze blog.
Maar nu.......
Nu ben ik in een zwart gat gevallen ;-)), oké, donkergrijs.
Wat is mijn probleem?
Ik vind heel veel dingen leuk om te doen. Haal allerlei inspiratie uit bladen, maar ook van veel leuke creatieve websites en blogs. Doordat ik zoveel zie en zou willen maken, doe ik dus bijna helemaal niets meer. Ik mis een opdracht, een stok achter de deur.
Nu kwam mijn zus, tijdens ons leuke weekend naar Venetië, op weer eens goed idee. Waarom gebruik je je blog niet om opdrachten te verzinnen en te gaan maken?
Het leuke van het geven van een opdracht aan mijzelf via mijn blog is, is dat andere mensen hier natuurlijk ook aan mee kunnen doen. Ik geloof namelijk dat er meer mensen zijn die graag creatief bezig willen zijn, maar zichzelf de tijd vaak niet gunnen!!!
Nu kan ik zelf opdrachten gaan verzinnen, maar dan heb ik er zelf al een bepaald beeld bij en dat vind ik niet leuk. Dus heb ik van verschillende materialen en thema's, kaartjes gemaakt en deze in 2 etuis gedaan.
 
 

 
De bedoeling is dat ik elke 2 weken een materiaal en een thema, blind trek en daar dus mee aan de slag ga. In eerste instantie doe ik dit voor mijzelf en zal ik het resultaat op mijn blog laten zien, maar zou het ook heel leuk vinden als anderen hieraan mee willen doen. Wil je dus ook mee doen met deze opdrachten, hartstikke leuk! Stuur een foto van het resultaat met een korte omschrijving naar mijn e-mail adres, vanelllisennogwat@gmail.com en dan zal ik dit op mijn blog delen.
Hoe leuk en inspirerend zal het zijn om te zien hoe iedereen de opdracht weer anders interpreteert. Maak het jezelf niet te moeilijk. Denk niet, dat kan ik niet, ik ben niet creatief genoeg, maar doe lekker mee! Het materiaal en thema, mag je net zo letterlijk/figuurlijk nemen als je zelf wilt. je mag 1 ding maken of 10.
 

Laat je creativiteit de vrije loop.

 
Mijn lieftallige assistent Loes, had de eer om de eerste kaartjes te trekken.

 
En het is geworden.... rapapapaaa......
 
 
Het materiaal: krijt
   Het thema: de ruimte
 
 
Ik ga er lekker mee aan de slag, mmmmm.. krijtjes in de ruimte laten zweven of een ruimtetekening met krijt? Ben benieuwd!
 
10 November zal ik een nieuwe opdracht trekken en het resultaat van deze opdracht met jullie delen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve L, dit is mijn tweede poging om een leuke creatieve reactie te geven op je blog. Mijn eerste poging mislukt, dus nu wat meer creativiteit erin gooien. Ik word helemaal blij van je Blog. Het is echt L. Als ik het lees dan hoor ik ook je stem erbij en zie ook gelijk je stralende blauwe enthousiaste ogen. Helemaal compleet beeld. Word ik nog blijer van. Ga jij maar lekker verder met je creativitiet. Je maakt prachtige dingen, en inspireert je omgeving. Blijf dit doen. Je hebt mij indertijd ook geïnspireerd om het schilderen weer op te pakken. Ik schuif ook heel graag binnenkort bij je aan tafel aan voor meer creativiteit. En het maakt mij dan niet uit, hoe het heet.
Lieve Groet manon

Van L= zei

Dank voor je lieve woorden. X L=

Een reactie posten